Yazınızı gönderin yayınlayalım.

.gir .keşfet .paylaş

Kanuni'nin Fransuva'ya Gönderdiği Mektup

Pin It




Kanuni Sultan Süleyman'nın 1526 tarihinde Fransa Kralı 1.Fransuva'ya gönderdiği ve bugün hala Fransa Milli Kütüphanesi'nde yer alan 167,5 santim uzunluğunda ve 35 santim genişliğinde parşömen kağıda yazılan mektup, 15 satırdan oluşuyor. Altın süslemeli padişah tuğrasının yanı sıra mektupta yer yer altınla yazılan harfler de dikkati çekiyor.


Ben ki, Sultanlar sultanı, hakanlar hakanı hükümdarlara taç veren Allah'ın yeryüzündeki gölgesi, Akdeniz'in ve Karadeniz'in ve Rumeli'nin ve Anadolu'nun ve Karaman'ın ve Rum'un, bütün Arap diyarının ve Yemen'in ve daha nice memleketlerin ki, yüce atalarımızın ezici kuvvetleriyle fethettikleri ve benim dâhi ateş saçan zafer kılıcımla fetheylediğim nice diyarın sultanı ve padişahı Sultan Bayezıd Hân'ın torunu, Sultan Selim Hân'ın oğlu, Sultan Süleyman Hân'ım. Sen ki, Fransa vilayetinin kralı Fransuva'sın. Sultanların sığınma yeri olan kapıma, mektup gönderip, hapiste olduğunuzu bildirip, yardım ve medet istida etmişsiniz.Her ne demişseniz yüksek katıma arz olunup, teferruatıyla öğrendim. Padişahların mağlup olması ve hapsolması tuhaf değildir. Gönlünüzü hoş tutup, hatırınızı incitmeyiniz.

Bu sayfaya link ver !

0 yorum:

Bu sayfada bir iz bırakın, yorum yapın !